Sunday 12 August 2012

Surat Untuk Kakak

Asslamualaikum kakak !

Harap-harap bila kakak baca entri ni, hati kakak dah tenang. Hati kakak dah cool. Harap-harap kakak sabar dengan ujian yang Allah beri untuk kakak. Kakak kan awesome, harus kuat, mesti tabah, tak boleh kalah ! Ujian serta dugaan sememangnya datang dan pergi. Silih berganti. Then, kali ni pulak ujian untuk kakak sangatlah berat sampai sometimes maybe kakak rasa kakak tak kuat untuk semua ni kan.

Tapi kakak, percayalah bahawa Allah takkan letakkan kita dalam situasi yang tak mampu kita nak tanggungnya. Dalam hidup kita, setiap dari kita tak boleh lepas dari menemukan ajal masing-masing. Cuma cepat atau lambat. Allah kan dah janji, setiap yang bernyawa itu pasti akan merasai mati. Pasti !

Mungkin harini giliran dia, esok lusa siapa tahu entah-entah giliran kita pulak akan menyusul tiba. Doakanlah yang terbaik untuk dia di alam sana, semoga rohnya diberkati dan dicucuri rahmat Allah. I belive, really believe that you can go through all of this. There were so many things that you have learned back in time, so many bitter things that you've gone through. Hope for this one, you'll get to be even more stronger than before.

Kakak, yeah for you, you'll said that ini kotak hati terakhir buat kakak. Kalau ini yang terakhir, ikhlas kan lah. Biarlah dia pergi membawa kotak hati tu dengan penuh seribu manis walaupun manis belum sempat dikecapi. InsyaAllah manisnya membawa ke Jannah. Sabarlah kakak ! Redha dengan takdir ini dan walau apa pun yang berlaku Allah akan tetap bersamamu juga bersamanya.

Kakak, menangislah semahumu karena aku cukup mengerti betapa pedihnya erti hilang itu.Tiada salahnya jika kamu menangis walaupun tangismu itu hanya kamu dan Tuhan sahaja yang menjadi saksinya. Jika merasakan kosong, kembalilah pada yang Maha Esa.

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment