Tuesday 7 August 2012

KOSONG !

Kadang-kadang menjadi kosong dan tidak terisi dengan apa-apa lebih baik berbanding berisi penuh tetapi hanyalah sia-sia semata-mata. Tapi sebagai khalifah Allah di muka bumi ni, mestilah kena ingat yang awak tak akan pernah kosong sebab Allah Azzawajala ada untuk awak Aliya. No matter what, He'll still there for you.

He is so special and worthwile as He would not put me down into the drain of 'frust'. Baik kan Dia. Tiada tandingannya. Siapa berani, cobalah. Ayuhhhh, coba ! Percayalah, selagi tali pergantungan tidak putus Dia takkan pernah lupa kita even kita selalu lupa dia. Sobsobsob.

Kalau terasa hati ni kosong, macam mana pulak ? Tak, hati tak pernah kosong melainkan kita sendiri mencari penyakit yang tiada ubatnya sehingga hati tu jadi kosong. Penyakit apa yang kita cari. Macam biasalah, penyakit dunia. Kembali pada yang Esa ! That's the definite solution.

Seteruk mana pun sakit hati kita, cuma ada satu doktor pakar yang bisa mengubati. Tak perlu rasanya mencari makhluk-makhluk bukan halal buat kita untuk mengadu domba. Bukan tak boleh, tapi perlu kena pada tempatnya. Mengadu dengan ibu, ayah, rakan2 mungkin bisa buat hati jadi lebih 'tak kosong'.

Well, let's take a step towards the good ! Bingkisan khas ni merupakan peringatan buat sendiri yang sentiasa khilaf. Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk itu dari diri saya sendiri. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment