Thursday 19 July 2012

Marhaban Ya Ramadhan :)

Assalamualaikum...

InsyaAllah, hari Sabtu ni kita semua bakal berjumpa sekali lagi dengan bulan yang penuh barakah, yakni Ramadhan. Jika dipanjangkan umur, semoga Ramadhan tahun ni lebih baik dari yang sebelumnya. Penuhkan bulan ni dengan amalan-amalan yang baik. Tolonglah hati, tolonglah diri, jangan malas Aliya. This is a golden opportunity, golden time for you to make as many ibadah as you can. Kutiplah sebanyak mana yang mampu.

Ramadhan lah yang banyak mengajar kita supaya menjadi orang yang lebih sabar, orang yang lebih bertimbang rasa dan banyak-banyak lagi. Harap-harap niat Ramadhan kali ni tak salah, jangan asyik fikir 'Bazaar Ramadhan' je yer Aliya, berapa banyak baju raya nak pakai tahun ni. Lagha lagha !

Ramadhan tahun ni, Ramadhan kedua arwah takde. Sememangnya kalau arwah ada, akulah orang yang paling seronok tapi Allah tu lebih tahu kan apa yang terbaik untuk kita. Aku takkan pernah lupa segala nasihat-nasihat yang arwah turunkan pada aku. Selama aku hidup, arwah lah orang yang paling aku kagumi. Semoga arwah tenang dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman lagi soleh. Amiinnnn.

p/s : Ketentuan Allah itu terbaik bagi setiap hamba-Nya !

No comments:

Post a Comment